måndag 22 november 2010

Världens sämsta blomma

Allt det rosa, titta på allt rosa!






















Sedan hösten 2009 har jag desperat och tröstlöst försökt att få den här krukväxten att blomma. För några veckor sedan gav jag upp och fattade ett drastiskt beslut: Växthelvetet skulle döden dö. Så jag ställde in den i ett köksskåp och väntade. Och väntade och väntade, till dess att jag behövde hämta någonting ur sagda skåp. Glad i hågen och full av förväntan öppnade jag det och trodde att jag skulle få se död och förruttnelse men gissa vad jag fick se! (Ledtråd: bilden.)

Till saken hör att jag tänker åka på en slags semester imorgon. Dator, telefon och annat sådant livsviktigt tar jag givetvis med mig, men den sortens semester jag ska på kommer man aldrig komma ifrån om man dyker upp med en krukväxt den första dagen.

3 kommentarer:

Mariah sa...

haha, har du sett 28 dagar och sett budskapet bakom att få en krukväxt att leva? går man på det kommer den här "resan" gå super (det kommer den annars också iofs)! jag tror på dig! Ge järnet!
<3

Ica sa...

Exakt sådär blev det ju med min krukväxt 2007. Fick honom och kämpade i ett halvår lite drygt och han var bara död. Åkte hem t Älmhult över sommaren och sket fullständigt i honom. När jag kom hem levde han.

Heléne Eriksson sa...

Mariah: Jag har missat 28 dagar, så jag förstår ingenting. Men jag ska ge järnet! <3

Ica: De verkar tycka att de hellre sköts helt fel än nästan rätt. Stackarna! Överlevde din flytten nu förresten?