onsdag 23 februari 2011

CS-JÄVLA-N

"Du har meddelat att du har varit sjuk under 2010 och 2011. Vi behöver fler uppgifter från dig för att kunna bedöma ditt ärende. 

Du har meddelat att du vårdades dygnet runt på sjukhus i 10 veckor, men inte hur det påverkade din förmåga att studera under den perioden. Du måste skicka in ett personligt brev där du talar om på vilket sätt du inte kunde studera när du vårdades på sjukhus. 

Du har även meddelat att du nu går i ett dagvårdsprogram med en omfattning på 100% av heltid. Du behöver skicka in ett personligt brev där det framgår hur detta påverkar din förmåga att studera."

Jag brukar inte slänga mig med klyschor. Åtminstone vill jag gärna tro att jag inte är en sådan som slänger sig med klyschor. Men nu är det befogat, så här kommer en ändå: Man måste ta mig fan vara frisk för att orka vara sjuk.

5 kommentarer:

Ica sa...

Personligen känner jag dock att personliga brev kan man ju slänga ihop på en liten sekund. Värre när de ska ha intyg och bevis och skit. Skriv ihop sanningen bara så är det löst =)

Heléne Eriksson sa...

Ica: Grejen är att jag har skrivit skruttifjutton personliga brev och varje gång jag har gjort det får jag tillbaka att jag måste skicka in intyg och bevis och skit. När jag sedan har gjort det behöver de ha ett personligt brev och efter det ett inty... Ja, du fattar. Och just det - varje gång jag skickar in någonting hamnar jag längst bak i handläggningskön igen.

Dessutom tycker jag att de är förbannat korkade. "Varför kunde du inte plugga när du var så sjuk att du behövde ligga på sjukhus i tio veckor?" Man ba: ?!!!!!"#¤%!

Karin sa...

AAAAAAAAA!!! De är helt uppenbart dumma i huvudet. Hm... Undrar hur de påverkar min förmåga att studera att göra något annat som motsvarar 100 % av heltid. Undrar...

Johanna sa...

Underbara människor.. hmm.. Förstår din frustration!

Heléne Eriksson sa...

Karin: Härligt AAAA-utbrott! Och mycket klok fundering! ;)

Johanna: Skönt att du förstår!