måndag 1 augusti 2011

Prydligt, sa pedanten

I fredags fick jag en diskborste av mina vänner. Jag skulle vilja se det som en flirt till min pedanta sida, men jag misstänker att det snarast var att betraktas som en pik. Min pedanta sida är i ärlighetens namn en strukturfascist som stundtals ligger farligt nära att klassas som tvångsmässig.

Med den bakgrunden behöver jag kanske inte förklara känslan jag fick när jag trillade över Things organized neatly. En hel webbplats med bilder på saker som är ... organiserade. Snyggt organiserade! Jämfört med klädhögen här nedanför ser min klädkammare närmast ut som ett vulkanutbrott. Efter denna kväll har jag naturligtvis nya storslagna planer på hur jag ska förvara kläder i framtiden.

Skulptur av Derick Melander.
Lägg särskilt märke till vinklarna i bilden. De är perfekta! Kolla sedan önskebenen på nästa bild. Den bilden vill jag ha på väggen hemma.

Nine Thanksgiving Wishes heter den.
Bilden nedan skulle jag helst undvika att ha på väggen, men den förtjänar att vara med här ändå av minst en anledning. Kan ni gissa vilken?

Blodet på mittenplåstret i den översta raden! Det har torkat till en
helt perfekt 1:a. Så ska jag också blöda från och med nu.
Om ni är bara lite som jag föreslår jag att ni väntar till imorgon med att klicka er in på sidan. Väl där tycker jag att ni ska gå in på arkivet så att alla bilder kommer upp, prydligt, på en och samma sida. Om ni är lite mer än lite som jag så bör ni kolla på en gång och sedan ägna natten åt att vika och sortera saker i era hem. Själv gav jag mig hän åt vikning av mina plastpåsar. 

När jag viker ut plastpåsarna igen blir det för att fläta en
badrumsmatta av dem. 

2 kommentarer:

m sa...

Fina vackra du!!!

Heléne Eriksson sa...

<3 till dig, Masja.