tisdag 6 september 2011

Ganska många sorter

Min före detta klasskompis Maddlur har inventerat i sin tehylla och bloggat om det. Jag läste inlägget och kände igen mig, så jag gjorde en egen inventering. Without further ado ger jag er resultatet från den sysslan (som ni naturligtvis redan har räknat ut är ren prokastinering):

Te i påse:
- Änglamark Ekologiskt Ceylon te
- Lipton Strawberry
- Lipton Raspberry and Blueberry
- Lipton Earl Grey
- Lipton Vanilla
- Twinings Brazilian Baía
- St. Urzula Schlaf- und Nerven tee

Te i lösvikt:
- KAHLS Viol
- KAHLS Vanilj
- The Sprice Tree En vårdag i Paris
- Kusmi tea Violet
- Kusmi tea Sweet love
- Kusmi tea ST Petersburg
- Kivik thé Melon/äpple/blåklint
- Lyons Jasmine Tea
- Kränku Kalkstensdrömmar
- Kränku Den Raude
- Kränku Guteblandning
- Lapsang (Okänt märke)
- KOBBS Lingonlängtan
- KOBBS Blåbärslycka
- KOBBS Himlagott
- KOBBS Sörgårdste
- Dilmah Exceptional Rose with French Vanilla
- Monteriva Coffee Sencha körsbär
- Monteriva Coffee Rooibos kvitten
- Monteriva Coffee Mango
- Monteriva Coffee Rabarber/vanilj
- Monteriva Coffee Ceylon FBOP Leafy
- Monteriva Coffee China Gunpower
- Monteriva Coffee Earl Grey
- Monteriva Coffee Citron sencha
- Monteriva Coffee Jordgubb/kiwi
- Chai
- Rejmyre magte

Med det sagt står det klart att jag har ganska många sorters te. Kom till mig och fika, vet jag! Ytterligare prokastinering, ja. Det är det allra bästa med att ha börjat skolan igen; de små stunderna när man lägger allt åt sidan och gör någonting helt annat än det man borde. Pauserna. Sådana hade jag inte när jag var ledig.

7 kommentarer:

maddlur sa...

Ooooh, men du slår ju till och med mig!! Du hade några intressanta sorter som jag inte har stött på tidigare... De här Monteriva coffee-teerna, vad är det för något?? Låter vääääldigt gött! Vart kan man få tag på dem?

Heléne Eriksson sa...

Maddlur: Monterivas te är väääldigt gött, ja. Tyvärr får man det bara direkt från Monteriva om de av någon anledning tycker att man behöver ha koll på deras sortiment. Många caféer serverar det dock!

Sara sa...

Jag vill fika och jag vill ha violteet, tack!

Hanna sa...

Har inte räknat antalet teer i min hylla, men det är väl ungefär i stil med din ;) Och några som finns i din hylla finns även i min.

Violte låter ju sagolikt gott! Måste kika runt här i Göteborg och se om jag kan finna det!

Heléne Eriksson sa...

Sara: Välkommen och varse! När kommer du?

Hanna: Man kan aldrig få för många sorters te. Och Kusmis violte är väl värt en stunds jakt! Leta i te- och kaffebutiker eller i inredningsdito -- där brukar de finnas!

Marielle Linnéa sa...

Okej. Jag som tycker att JAG har rätt mycket te. Men. Inser att jag nu måste gå till KAHLS och jobba upp mig lite. Eller, hälsa på dig och bälga i mig te för att hålla upp balansen.

Eller. Just ja, det kanske inte var en tävling? nej. Just.

eehehheh (;

Heléne Eriksson sa...

Marielle: Allt är väl en tävling? Men som du kanske förstår behöver jag hjälp att ta taberas på ganska många sorter, så du är mer än välkommen hit och hjälpa mig! :)