tisdag 13 november 2012

DIY: The kakfat!


Det här är ingen pysselblogg, men eftersom den inte är någonting annat heller just nu tar jag mig friheten att åtminstone låtsas att det är en pysselblogg. Det betyder att jag har utrymme att malla mig lite över en sjukt pretto och rysligt kitschig grej som jag har byggt. Så här gör man:

Steg 1. Gå in på någon godtycklig second hand-butik och snurra runt bland hyllorna tills du hittar tre fat och tre glas/skålar vardera i lagom tripp, trapp, trull-storlek. Hitta ett snapsglas med fot också och betala för kalaset. Jag pungade ut med 50 kronor för detta:


Steg 2. Undvik att ha sönder grejerna.

Steg 3. Köp sprejfärg. Jag valde en sidenmatt rosa färg från Panduro. Oklart varför.

Steg 4. Ta dig hem och packa upp dina köp, ställ upp dem på ett bord och fotografera så att ingen på Instagram eller Facebook missar vilken pysslig typ du är. OBS, VIKTIGT!

Steg 5. Limma ihop delarna. Ju mer fel det blir, desto mer adrenalin kommer att pumpas runt i kroppen. För den som gillar kickar rekommenderar jag Karlssons universalklister. Det kladdar massor och torkar aldrig.

Steg 6. Ha sönder grejerna. Dra isär dem, svär över limmhärket och tappa glas och porslin i golvet. Limma ihop allt igen, men med tvåkomponentslim istället. Låt torka.

Steg 7. Spreja på färgen. Kör tunna lager flera gånger om du vill ha en jämn yta, annars är det bara att he på tills du känner dig färdig.

Steg 8. Skryt!*

Tadaaa!




*Till det här inlägget medföljer en check-lista i vilken du kan bocka av var du har publicerat dina foton!

       □ Facebook
       □ Instagram
       □ Twitter
       □ Google+
       □ Picasa
       □ Blogger
       □ Flickr
       □ Tumblr
       □ Imgur
       □ Lockerz
       □ Photobucket
       □ Övriga


Inga kommentarer: