söndag 27 januari 2013

Jalla, skriv

Det blev inget inlägg igår och jag har ingen som helst ursäkt för det. Visserligen ägnade jag dagen åt att leka keramiker i ateljén på mitt förra jobb, middag med far och sedan galej, men någon rad hade jag allt hunnit få på pränt om jag hade ansträngt mig.

Det börjar bli mer tydligt att mitt syfte med #blogg100 är att komma igång med skrivandet igen. Min teori är att jag kommer att förbanna mig själv tusen sinom tusen gånger den närmaste veckan för att sedan upptäcka att det börjar rulla på "av sig självt" med inläggen. Med "av sig självt" menar jag att jag åtminstone inte kommer att önska att tappa fingrarna för att ha en ursäkt att inte skriva.

Innan sommaren ska jag vara i bloggform igen. Det är målet. Imorgon ska jag underlätta för mig själv genom att inte sitta fast i en Tens-apparat. Fingrarna sprätter som fötterna på en nydödad höna.

Inga kommentarer: