onsdag 6 februari 2013

Gömda guldkorn

För lite över ett halvår sedan bestämde jag mig för att min teve inkräktade på mitt utrymme, rent av på mig själv. Då slängde jag ut den. Sedan dess har jag propagerat för en teve-fri tillvaro, så det bär emot att erkänna lyckan jag känner över att SVT-play har släppt sina program fria. Varför jag tänker erkänna det ändå: Tom Ahlands dokumentär Cornelis och kärleken som sändes i början av januari finns bara kvar i två dagar till, och ni vill se den!

Cornelis Vreeswijk. Tusch, A4.

Bilden har jag målat av från fotografen Hans Geddas kända Conelis-porträtt. Dokumentären om Hans Gedda (med titeln Geniet från Flen) skulle jag också gärna erkänna mig lycklig över att kunna se om det inte vore för att jag inte kan se den. "Programmet har utgått" säger SVT-play om Hans Geddas dokumentär. Snart är Cornelis och kärleken också utgådd, så skynda er. Schas!

2 kommentarer:

Claes sa...

Tål att ses både en och två gånger!

Heléne Eriksson sa...

Claes: Minst!